dilluns, 2 de gener del 2012

Sant David 29-12-2011

Aquests dies de festa els hem passat a Calella de Palafrugell.

Tot i el fred, hem estat a gust ja que, al sol, s'estava molt bé.
La veritat és que la zona és meravellosa i te n'adones quan i vas fora de temporada. Els camps i Cala Castell estaven espectaculars.

Cala Castell-Palamós
Aprofitant el bon oratge, sortiria a estirar les cames tot refent una ruta que vaig descobrir a l'estiu. Passejant pel poble abans de sopar vam gaudir de racons com el port d'en Primitiu Guri, un indret molt singular.
Fixeu-vos amb l'aspecte que mostrava el cel al capvespre de Calella. El color no deixava dubtes del que l'endemà al matí ens trobariem meterològicament parlant...
"Cel rogent...Pluja o vent!"
Quan em vaig llevar a les 07:00, una remor fora del normal em va cridar l'atenció: feia un vent que espantava! Les braques dels arbres es batien com sí estiguèssin lluitant-hi en contra.

"Marxo o em quedo? Amb aquest vent ho passaré malament...Quines coses de preguntar: abriga't bé que fa fred!"

Sortint de Calella de Palafrugell, enfilant la carretera vella, fins a Palafrugell, direcció Regencós fins a la rotonda de Pals, la de la proa de vaixell, per trencar cap a Torrent. Un cop deixat el tràfec de les carreteres mes transitades, s'obre un paissatge silenciós i, per l'efecte de la Tramuntana, d'una lluminositat especial. Per cert ja que parlo de vent, heu de saber que vaig patir-lo de valent: cops de fins a 100Km/h! La veritat és que vaig patir força tot i que la ruta era "plana".

Aguantant el vent de cara, no queda més opció que anar pujant corones per a poder avançar. Tot i l'esforç, l'entorn s'ho val. Torrentí, Sant Feliu i Sant Julià de Boada, Fontclara, Fontanilles, Gualta, Serra de Daró fins a Parlavà, trencall a la dreta direcció Ultramort, Verges i fins a Garrigoles. Fixeu-vos amb la llum!

I al fons, la neu del Pirineu.

Paro a Les Olives a beure aigua i a menjar una mica. Arribar ha estat una mica pesat però, "guais". Truco a casa i enfilo cap a Camallera, rotonda cap a l'AP-7 i trencall a l'esquerra cap a Viladasens. Aquest tram de la ruta potser és el més bonic de tot. A més amb el vent d'esquena, que voleu que us digui! Sant Jordi Desvalls, trencall a l'esquerra fins a trobar l'indicació de Sobrànigues.
Trnquem a la dreta i seguim la carretra que transcorre per un bosc d'aquells de conte de fades... amb bolets vermells i follets. Espectacular el pas a ran d'aigua per a travessar el Ter. Al trencall de Flaçà, cap a l'esquerra direcció Sant Llorenç de les Arenes, Foixà, Sobrevila i de nou a Parlavà.
Aqeust cop escullo un nou itinerari per a tornar: Fonolleres, Ullastret i Palau Sator fins a Fontclara. Des d'aquí desfaig el camí fins a casa.

Aquí us deixo les dades:

imatge: Mind Cha Bici Vs Bic

Wikiloc: Empordà 1

Per a cel·lebrar-ho, xuixos de Can Gribal i llar de foc!

Una bona manera de gaudir del Sant. I per molts anys!

Salut! i fins la propera.