dilluns, 26 de març del 2012

Terres de vi i cava 2012. 25-03-2012

Ahir diumenge, canvi d'hora i la primera cicloturística de la temporada.

Després de l'intent fallit de participar en la Transcollserola, per cancelació de l'event, ahir vaig anar fins a Vilafranca del Penedès per a participar en aquesta prova amb la que em vaig estrenar l'any passat amb la bici de carretera.

Es tracta d'una volta de 140 km i gairebé 2.000 m de desnivell acumulat entre vinyes i bosc de pi.


Em vaig llevar a les 5:45 que no oblidem que eren les 4:45 a efectes de rellotge corporal!
Després de l’esmorzar dels dies de bici, em vaig canviar i, un cop carregat el cotxe, autopista i fins a Vilafranca.

A les 07:15 vaig arribar a l'aparcament de la Zona Esportiva. Ja hi havia molt de moviment. Comencen les pessigolles a l'estómac...

Whatsapp del Xavi:

"-Nosaltres ja hem arribat...On ets?"
"Aparcant. Vaig a recollir el dorsal i ens trobem a la sortida."
"-Ok."

Després de fer una cua francament llarga, em lliuren un sobre que conté el rutòmetre, quatre imperdibles i el dorsal: 589.

Torno cap al cotxe per a preparar la bici, calçar-me les sabatilles, casc, ulleres, guants, el xip groc per al registre de temps, MyTracks...

xip groc de championchip
A la sortida em reuneixo amb el Xavi i una colla del club ciclista Sant Cugat de qui ja us he parlat altres vegades.

Ja són les 08:00 i el sol comença a llevar-se.
La organització ens fa esperar...
8:10. Sortim!

A diferència de les rutes que faig normalment, les cicloturístiques tenen un component d'histèria col·lectiva que s'encomana: cal anar ràpid per a col·locar-se bé. I ja des de bon principi, es va a tope. Aquest esverament ja ens passarà factura...

El grup de gairebé 600 ciclistes aficionats enfila diligent la carretera de Les Cabanyes i comencem una lleugera ascensió cap al primer port: Font-Rubí.

Guardiola de Font-Rubí, L'Avella i l’alt.
Primer avituallament de la ruta: aigua i mig plàtan. Un pipi i avall!

Ens reagrupem i comencem el descens cap a Sant Martí Sarroca.
A mesura que anem descendint, el grup de ciclistes es va ampliant . Per davant aquells que van més lesnts i per darrera els que ens atrapen... Al final un pilot compacte de potser trenta ciclistes avancem a bon ritme: La Bleda, Les Conilleres, Can Margarit fins St. Jaume Dels Domenys on comença l'ascenció cap al segon port: Aigua Viva. Des d'allà descens cap a Can Ferrer, i un repetxó fins a Vilarodona on comença l'ascenció al port més important de la volta. Des de  Santes Creus, Les Pobles fins l’Alt de la Torreta, uns quilòmetres planejant fins a Ranxos de Bon Any, El Pontonenc i ascenció al punt més elevat de la ruta: Alt de La Llacuna.


En aquesta última ascensió, començo a notar els efectes de l’excés en els primers quilòmetres i he de baixar el ritme per a poder arribar fins a l'alt. Em prenc un gel i deixo que els quilòmetres es vagin succeint...quin patiment!
Per fi corono.


Després de reomplir els bidons, comencem el descens cap a Vilafranca direcció Les Llambardes.

Encara que sembli impossible, em sento com sí tot l'eforç invertit en la pujada s'hagués acumulat en una molla com la dels rellotges que ara em comença a donar una potència increïble en sortir de cada corba. Ens agrupem sis bicis i baixem amb puntes de fins a 60 km/h. Brutal.

Un descens espectacular fins al trencall que ens durà de nou fins a l'alt de Font-Rubí.
Allà passem per un primer detector del xip que certificarà que hem fet tot el recorregut.

Comencem finalement els descens cap a l'arribada: L'Avella, Guardiola de Font-Rubí i Vilafranca del Penedès.

En aquest tram final en que les forces estan francament sota mínims, ens agrupem uns quants ciclistes i anem fent relleus fins a l'arribada. Tot i la manca de forces el promig de 40 km/h és força acceptable.

Finalment, el pas per sota l'arc inflable i l'agut so del detector del xip donen el punt final al recorregut.

Ha estat una bona sortida i certament diferent a les que acostumo a fer sol o amb els del club de Sant Cugat.
Tot i que l'ambient competitiu que hi ha implícit en tota cicloturística mai m'ha atret en excés, he d'admetre que, tot i el patiment, el resultat ha estat satisfactori.

En definitiva, “l’apretón” ha tingut el seus resultats: han estat menys de 5 hores (4:49:52) per a recòrrer els 140 km i gairebé 4.500 calories invertides...

Wikiloc: Terres de vi i cava 2012

La d’avui ha estat una experiència diferent i aprofito el fet de relatar-lo en aquest mitjà per a dedicar-la al meu pare que no està passant per els seus millors moments.

Va per tu Jaume!

Salut! I fins la propera.

1 comentari:

  1. Com t'ho passes bandarra!!!

    El millor: la dedicatòria final...

    ets un figura!

    AGUS

    ResponElimina