dijous, 29 de novembre del 2012

Montserrat per Vacarisses. 16.09.2012

S'acosta la nostra cita anual amb la BTT i cal no abaixar la guàrdia.
Quedem amb el Monty i l'Àlvaro per anar, amb bici de carretera, fins a Montserrat.

7:00.
Ens trobem amb el Monty a prop de casa. És de nit i m'adono que hem quedat massa d'hora ja que el sol trigarà a sortir.
Hàbits adquirits durant l'estiu que m'han fet ser poc previsor en aquest sentit. Per sort no hi ha ningú i podem anar fent, amb calma, cap a Esplugues on recollirem a l'Àlvaro.

Per la carretera de Collblanc arribem a la benzinera d'Esplugues.
Esperem deu minuts a que arribi el tercer integrant del grup i reprenem, després d'ajustar i admirar la nova bici de l'Àlvaro, que s'estrena en això de la "flaca", la marxa cap a Cornellà.

Escassos 200 metres enllà ens trobem de cara el Sergi que ve de Sant Feliu amb la BTT per a reunir-se, a Barcelona, amb la resta del grup. Li fem conya i ens acomiadem... Em sembla que li hem fet una mica de "dententes"

Creuem el Llobregat a l'alçada de Sant Vicenç dels Horts. Pallejà fins a Martorell on ens desviem direcció a Olesa. A bon ritme amen fent fins cap a Monistrol on ens enganxem a un grup força nombrós   de ciclistes.
Aprofitem el rebuf per a relaxar una mica el ritme abans d'encarar l'ascensió al Monestir.

El pilot comença la pujada però ràpidament cadascú anem agafant el nostre ritme i el grup s'estira. Vaig fent, desmarcant-me fins a la cruïlla de l'aparcament del Monestir. Espero als meus companys i reprenem la marxa cap a Manresa. Al trencall ens desviem a la dreta direcció Marganell. Passem de llarg fins a Castellvell i el Vilar. Ens aturem per a agafar aigua i seguim fins a la C-58. Escassos 300 m. enllà prenem el trencall a mà esquerra direcció Vacarisses.

Anem pujant fins al "Garden" que el Monty i jo ja coneixem d'una anterior ruta que vam fer, en sentit invers, un temps enllà.

Un cop reagrupats de nou comencem a baixar...però en una direcció incorrecta. Fem mitja volta, i desfent camí, tornem a pujar a Vacarisses. Ara sí, direcció a Olesa baixem a plat fins al pla.

Anar fent, tot recorrent la ruta d'anada en sentit contrari fins a casa per Martorell.

Podeu accedir a les dades de la ruta clicant sobre la imatge.

Montserrat tornant per Vacarisses
Una clàssica que es agradable repetir de tant en tant. Ruta de contrastos entre àrees de polígons industrials i ciutat dormitori i paisatges esplèndids a prop de Barcelona.

Propera cita: Pedals del Ports!

Salut! i fins la propera.