dimarts, 27 de novembre del 2012

Batea per l'Ebre. 21.08.2012

Com cada any, ens partim les vacances i passem uns dies a la Terra Alta.
Un contrast molt agradable que ens du de la costa més exuberant a l'interior més abrupte i àrid del nostre País.

Anem a passar uns dies a Batea, a la casa familiar.
Estan de festa Major i, després d'una nit de "disco-mòbil" insuportable, em llevo d'hora per a aprofitar la fresca de bon matí i enfilo cap a Gandesa.

Entre vilatans resacosos, o fins i tot encara sota els efectes dels excessos de la nit precedent, deixo enrere el brogit de la festa i m'endinso en la calma de l'albada de Ponent.
El primer que em crida l'atenció, respecte a les terres de l'Empordà, és l'absència absoluta de tràfec...un tractor em creua en sentit contrari durant la primera hora i mitja de ruta.

Vaig fent fins al primer creuament: "L'emplame" ni dèiem de petits, quan hi passava els estius a cas els "iaos".

Recordo que a dalt de les BH plegables de l'època, era la fita a assolir de la temporada. 
Anàvem fins l'empalme i tornàvem.
No fèiem res especial però trencar la prohibició dels adults de sortir del poble, era un al·licient massa fort com per a no deixar-se seduir.



Al trencall cap a Bot, em desvio i baixo fins al poble. El travesso i, just sortint, agafo la carretera direcció Prat de Comte. Començo a discórrer per la carretera ascendent al Coll Ventós.


Silenci absolut i de sobte...em creuo la mirada amb un exemplar de cabra hispànica que en veure'm s'atura.
Ens mirem fixament i, tot creuant la carretera davant meu, s'allunya muntanya avall entre la vegetació. al darrere, dues cries li segueixen el pas.
Em quedo pensatiu i segueixo l'ascensió per la carretera serpentejant.


Aprofito que m'aturo a fer la foto per a enviar un Whatsapp al grup de BTT amb qui farem els Pedals dels Ports en tres dies al setembre...els faig "dentetes" i continuo el meu recorregut.

Sense aturar-me, començo a baixar cap a Prat de Comte.
Ara la carretera és ampla i amb bon asfalt. El trajecte fins a Xerta és força llarg  i em porta fins a la carretera de Tortosa on em trobo amb l'imponent discórrer del Riu Ebre.
Vaig direcció a Mòra i a l'alçada de Benifallet, creuo el riu per a començar a pujar de nou cap a Rasquera.

Passant el Riu a Benifallet.
Baixo a Mòra la Nova i segueixo direcció Corbera. En arribar a Camposines, trenco a mà dreta direcció Ascó però al trencall opto per pujar el Port.

Em crida l'atenció el rètol a l'inici de port: Obert!


Ho dic perque estem passant una onada de calor i amb temperatures de gairebé 40º una indicació sobre neu em sobta...
Està fent molta calor...

Un cop a dalt, em dirigeixo a Vilalba dels Arcs i, tot travessant el parc eòlic, vaig fent fins al poble des d'on em "deixo caure" cap a Batea.

Parc eòlic "Les Comes".

Arribo asfixiat per la calor però satisfet de la ruta.
Per a veure els detalls de la ruta, feu clic sobre la imatge:
Batea per l'Ebre

Terra Alta, un territori per a descobrir. En breu i abans de marxar en faré alguna altra.



Salut! i fins a la propera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada