dijous, 17 de novembre del 2011

Barcelona-Sant Cugat-Llafranc -Calella de Palafrugell en bici

Dissabte passat vam quedar amb en Xavi per anar fins a Calella de Palafrugell en bici.
Em vaig llevar i, desprès d'un bon esmorzar, vaig agafar, a les 07:27, els Ferrocarrils fins a Sant Cugat . En Xavi ja hi era.
El temps era esplèndid: fresqueta matinera sense agobiar.
Direcció Montcada i carretera de la Roca. Molt maca. Anem a tope! 35-40Km/h. Fem la reflexió que ens queda molta tela i potser caldria afluixar. Ens dura el "sentit comú" 3 Km. i torna-hi...No sabem anar lents: som com els "Terriers": a mort fins que es pugui...el temps i els quilòmetres ja ens anirà posant a lloc!

Ens desviem cap a Sant Celoni. A la llunyania, al final de la recta infinita,  s'intueix un grupet de ciclistes. Apretem per a afegir-nos-hi. Quin descans anar a darrere d'un pilot de deu bicis. És talment com si t'estiressin: un bon respir. Al creuament de Santa Maria de Palautordera ens acomiadem. Seguim cap a Hostalric. Ara em toca a mi estirar: en Xavi enganxat a roda i un ciclista despenjat que adelanetem, s'apunta "a roda"... A tope fins a Hostalric. A la pujadeta de la variant que rodeja el poble, l'espontani es despenja i el perdem...

Passat Hostalric decidim parar a fer un cafè...com sempre es comença amb un cafè ràpid i acabes "foten-te" el bocata de fuet, la Coca-cola de 1/2 i...el cafè, també. Bona pausa.
Comentem amb en Xavi les bones sensacions i aprofitem per a trucar a casa. Ben just s'acaben de posar en marxa...ens veurem a Calella.

Ara comença un territori totalment desconegut per a mi: quan pujava amb moto a Calella, sempre em desviava a Hostaliric cap a Maçanet. Ara seguim direcció Santa Coloma de Farners.
La carretera és molt bonica: corbes enllaçades amb una vegetació esplèndida: la tardor li senta molt bé...recordo el Montseny de quan era petit tot tenyit de tons terrosos...seguim fent ruta. Les sensacions són tant satisfactòries que decidim, mig en broma, institucionalitzar la sortida: Serà el primer cap de setmana de novembre: en ple Estiuet de Sant Martí.

Desemboquem a una N-II en obres: quina diferència. Molts camions i ganes de que s'acabi. Ràpid i de tràmit. Trenquem direcció Caldes de Malavella. Passem per dintre el poble i ens admira la grandiositat del Balneari de Vichy Catalan: majestuós reflex d'una era passada. En contrast amb la factoria de la marca al seu costat: arquitectura industrial de la més vulgar. Contrast sorprenent...

En sortir del poble agafem la direcció cap a Cassà de la Selva: preciosa carretereta entre camps sembrats. Fins i tot podem admirar la majestuositat d'un falcó que es postra dalt d'un pal de la llum fitant-ho tot. Segur que s'ha fixat en nosaltres: lleugers i silenciosos creuant el paisatge. No som del seu interès. Potser algun pobre ratolí en pagarà les conseqüències. Seguim endavant.

A Cassà, el GPS d'en Xavi, ens fa donar voltes. Preguntem a un autòcton per anar a la Bisbal: "gireu en rodó i al final, on hi ha la corba, trenqueu a la dreta. Però és molt revirada i pendent eh!...Sí, sí ja ho sabem". Gràcies i mitja volta.

Comencem a pujar a Santa Pellaia (sempre havia pensat que els que s'hi referien feien conya amb el nom però no és així...Pellaia, com ho escric).
La carretereta em recorda molt a la de "la Ganga" a Calonge. Les zones obagues estan humides. Sembla que hagi plogut...Esplèndida ascensió a bon ritme. Pel camí en Xavi veu un "apagallums" enorme. Ens hi fixem i n'és tot ple: "segur que no es mengen...o ja no hi serien. Diem irònicament".

                                          l'Apagallums (http://www.ichn.iec/)

Comencem a baixar cap a la Bisbal, direcció Sant Sadurní de l'Heura: impressionant! ràpida, enllaçant corbes i traçant per l'interior...Súper. En un "plis" ens plantem a baix a Sant Sadurní. Direcció Cruilles, anem parlant de bicis, llantes i accessoris sense parar...la afició és evident. Fins i tot fem reflexions sobre companys que estan a punt d'entrar en aquest món de la "flaca".

Ja hi som! ja ens coneixem el camí. No recordava les rectes de la Bisbal a Palamós: em pensava que eren planes! Però com he comentat, els quilòmetres i les hores et van posant a lloc...Anem fent relleus fins a la rotonda de Palafrugell.
"Fem un far?"...És una pregunta redundant: els ciclistes som "picats" de mena: "Evidentment!". Travessem Palafrugell per "dalt" i a la rotonda de l'autovia, enfilem cap als "mossos d'esquadra". Semàfor i a la dreta direcció Tamariu. Al creuament del far, trenquem a la dreta..."quina passada!...hem de fer més rutes d'aquestes!...No em sento cansat però començo a tenir "cames de fusta"... Estem a tope d'endorfines i això es nota amb l'estat d'ànim.

Ja hem arribat: Per primera vegada veiem el mar. L'esplèndid mar de Calella al que em sento tant vinculat. De manera inconscient miro al port de Llafranc, a veure si veig la "Cacatua"...és un reflex instintiu ja que la barca no hi és des de finals de setembre...

Ens fa una foto un triatleta de gran fons. Una mica massa a contrallum però testimonia la gesta.




Baixem a Llafranc per trobar la família i a fer una birra per commemorar l'aventura. Quin final més rodó.



Sembla estrany que sigui ara, als 41 anys, que comenci a fer "estirabots" com aquest. Però es que estic molt "pillat". El binomi exercici-entorn engana. 


En total 140,12 Km. i 1.130 m. de desnivell. (Cliqueu sobre la imatge per accedir a les dades)

                                                               
 imatge: Mind Cha Bici Vs Bic


En Xavi ja va plantejant la propera: "I si anem a Lleida i tornem amb tren? o a Andorra?..." en fi, com els crios! però collonut.

Salut i fins la propera!

dilluns, 10 d’octubre del 2011

Wikiloc

Des d'aquest matí he decidit compartir les rutes que vaig fent a través d'un compte al


Salut.

dimarts, 27 de setembre del 2011

Hem estat de festes majors.
El dissabte al matí va ploure però a la tarda vam poder anar al cercavila de gegants i caps grossos. Molt vistòs.
El Correfoc, espectacular! Els catalans això ho sabem fer molt bé.

en línia amb això, em va agradar molt el Pregó d'en Puyal:

Pregó Mercé 2011


Bona Festa Major!

divendres, 23 de setembre del 2011

La vela llatina

Com vaig comentar, a casa tenim un llagut català aparellat amb vela llatina. La Cacatua.

Es tracta d'una embarcació que inicialemt va ser concebuda per anar a pescar la llagosta. Els seu antic propietari, en Quimet, la va fer construir per a fer-li servei com a pescador i una de les característiques més significatives de l'embarcació és que és molt baixa d'orla (la "baraneta" que separa la coberta del mar). Aquesta propietat que fa característica la "cacatua" era apreciada temps enrere quan calia hisar les nanses a bord plenes de llagosta, però avui en dia que la fem servir per a "barquejar", quan bufa el Garbí, fa que tota la tripulació es ruixi a base de bé. Es pot dir que el contacte amb el Mar és ben intens!
De tota manera, com dic, la línia esbelta de la barca la fa inconfusible per allà on navega. Principalement la trobareu fondejada a la Associació dels Amics de Llafranc o bé a Es Vedell. Una cala com n'hi ha poques al nostre litoral.



Aquí la podeu veure a la 16ª trobada de vela llatina de Calella de Palafrugell.


Per cert, referent al nom, Cacatua, com es pot veure a la icona de la vela, és un lloret característic de terres llunyanes, però realment, en Quimet, quan la va batejar, pensava en aquesta definició: conjunt de petits caps d'una embarcació.

La "Caca" és la barca de la família des de fa ja dotze anys. És una petita joia de l'any '37 que "es queixa molt" i cada temporada reclama atencions extraordinàries. Es podria dir que actua com un ésser autònom: ara faig aigua per la roda de popa, ara el motor no arranca, que si la bateria...però d'una manera inesperada, sense prèvi avís. Tot allò que en els objectes es pot esperar (si en tens cura i amb previsió ho vas mantenint, no donarà problemes) amb la cacatua no s'acompleix: tot ha estat pintat, rejuntat, revisat i substituit allò que calia i, inesperadament, passa el que no hauria. A casa ja ens en fotem: "Saps quan surts a navegar però ni quan ni com!..."

Però com en tot a la vida, és qüestió de balanç i, sense cap mena de dubte, les satisfaccions són infinitament més que les emprenyades puntuals que et fa agafar. Una meravella!

Ruta 22-09-2011

Ahir a la nit ruta amb majúscules:
Singerlín inversa:

Distància: 30,43 Km.
Durada: 2h:53m.
Mitjana: 10,5 Km/h
Vel. màxima: 43,8 Km/h

Vaig arribar a les 01:25 a casa.


Fins la propera.

divendres, 9 de setembre del 2011

Ruta 8-09-2011

La ruta va estar bé. Moltíssima calor però entretinguda.

Està clar que tots estem tornant de vacances i el ritme de la ruta així ho deixa entendre.
Tinc ganes de tornar a la rutina.

dijous, 8 de setembre del 2011

Aquesta nit: SAT


Després de mesos sense posar-me els "twister" avui sortiré a patinar amb els del SAT.
Una ruta nocturna per Barcelona per a oxigenar l'organisme i la ment.
En tinc força ganes...

Avui estreno el Bloc

Desprès de dies badant per la xarxa, la curiositat m'ha fet crear un bloc.
Encara no sé que hi publicaré però ja se m'acudirà el què.
M'agraden tantes coses que segur que podré anar explicant aventis de tot el que faig o m'agradaria fer.