diumenge, 22 de juliol del 2012

BCN-Calella de Palafrugell. 12.07.2012

Avui, aniré a Calella de Palafrugell.

A les portes de les vacances d'estiu, la ciutat es comença a fer insuportable.

Aprofitant circumstàncies familiars especials, avui he decidit anar-me'n a Calella de Palafrugell. Per a estirar una mica les cames...

Em llevo a les 7:00 i, després del ritual de l'esmorzar que ja fa força temps que vinc repetint, em preparo un entrepà de paó amb pa de motlle pel camí.

Em carrego les butxaques del mallot i em poso en marxa.

Inusualment la ciutat està molt atrafegada.
Caic en el fet que és dijous i no un dia festiu com sol ser habitual quan surto d'hora amb la bici.

Amb molt de compte, travesso la ciutat i surto per la Meridiana. Passeig de Santa Coloma fins a creuar el Llobregat per agafar la carretera de la Roca.

El canvi és radical: enrere queda el brogit de la ciutat i una carretera a l'ombra, s'endinsa entre els camps sembrats del Vallès.

Montcada, Sant Fost, Montornès, Vilanova del Vallès, La Roca i fins la rotonda que enllaça amb la C-35 direcció Sant Celoni.

Hi ha molts camions i s'agraeix el generós voral de la carretera. Avui cal estar atent!

Deixo enrere Sant Celoni i segueixo direcció Hostalric.

Fa molta calor i decideixo entrar a una benzinera per a comprar aigua i un refresc de cola. Engullo l'entrepà, reposo aigua al bidó i segueixo.

Deixo enrere Hostalric i recordo la vegada que vam pujar amb en Xavi.

Definitivament ho hem de repetir. Al novembre en tornem a parlar. Ho deixo anotat a la ram.
Algun motorista i força camions...

A la rotonda d'Hostalric agafo la carretera direcció Cassà. Així com la recordava, és una carretereta molt agradable entre plantacions de bedolls. Passo Les Mallorquines i arribo al trencall de la N-II.

La pitjor part del recorregut que cal fer a tota castanya. No paro fins a trobar el trencall a la dreta que indica Caldes de Malavella.

Per fi de nou sol a la carretera, vaig fent i travesso la vila passant per davant del balneari.

A Cassà, recordo que cal arribar al final del poble, fins a la rotonda per anar a buscar la carretera de Sant Sadurní de l'Heura.

Sense cap dificultat arribo a Santa Pellaia. Pensava que seria més llarg i més dur!
Superats els 5 primers Km., la carretera va planejant fins que comença el serpentejant descens.
Una meravella d'indret.

Abans de Sant Sadurní, un cop a baix, faig una parada tècnica i segueixo. Vull arribar a dinar a temps!

Cruïlles i La Bisbal, ara ja és anar fent...excepte pel fort vent que com és costum quan vas en bici, sempre ve de cara!

Vaig jugant amb les corones més grans del canvi per anar trampejant la situació. Per fi arribo al Garden de Llofriu i a la rotonda, direcció Palafrugell.

Ja està!

En arribar em trobo a la família a la piscina.
No ho dubto ni un instant i, després de donar alguna que altra explicació de l'origen de la meva excursió als astorats coneguts que m'hi trobo, una dutxa i a l'aigua!

Dinem i fem el mandra tota la tarda fins a l'hora de marxar...Demà tinc una cita força important.

Aquest cop baixo en cotxe.
Carrego la bici i al meu fill gran...Per aquest ordre.

Ens farem uns dies mano-mano que als dos ens venen molt de gust. Karts, menjar "guarro", cine, botigues de modelisme...
Ja sabeu tot allò que ens agrada tant als tios!

Amb tot arribo a temps al sopar que tinc amb dos del grup de BTT.

Aprofitant que nét i avis fa temps que no es veuen, els deixo junts mentre jo vaig a sopar amb el Keru i el 33.
Anem al Libeliña.

Menjar gallec de picoteo...

Jordi 33, Arqmani i Keru. Calamarsets i pimientos del Padrón...
I com a final de festa, unes gambes!



Mentre ens posem a tope, els explico la meva gesta i entre riures i comentaris agradables es fan les 11.

Recullo el "meu campió" de casa els avis i anem a dormir, que demà, després de la reunió, ens toca "catxondeo paterno-filial".
Genial!
Per a accedir a les dades de la ruta podeu clicar sobre la imatge:

Wikiloc: BCN-Calella de Palafrugell

Un dia diferent i com sempre molt gratificant.
Salut! i fins la propera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada